tiistai 30. tammikuuta 2018

15 raskausviikko ja diy juttuja johon oon hurahtanut.

Aattelin nyt ottaa itseäni niskata kiinni ja kirjoittaa tänne vähä useammin.
Kirjoittaa kyllä tahtoisin vaikka joka päivä, mutta ei vaan aina kerkiä, kun jaloissa pyörii taapero joka varmasti on valmis auttamaan äitiä tekstin luomisessa.

Nyt tosiaan on rv 14+0 eli 15 raskauviikko.
Raskaudesta on takana 35,0%, hurjaa ku aika menee nopeaa. Ei enää kauaa kun on puoliväli.
Olo on ollut ihan hyvä, paitsi verenpaineet on nyt olleet aika alhaiset (kotona mitattuna 101/61, ja eilen pyörytti ja heikotti ihan kokoajan ja tuntui että jalat lähtee alta justiinsa.



Aattelin kertoa ja laittaa kuvia mihin oon hurahtanut.
Nimittäin helmiin ja hahmoihin jotka on valmistettu elintarvikesilikonista.

Näistä siis olen valmistanut mm;
tuttinauhoja, avainnauhoja, avaimenperiä, imetyskoruja, lastenkoruja ja puruleluja.
Ja ihan harrastusmielessä!







Aina olen tykännyt tehdä kaikkea käsillä. Remontitkin kuten tapetointi, maalaus yms. on jo lapsuudesta asti hoidettu itse, tai meillä perheen naiset ovat hoitaneet nämä hommat yleensä.

Mikä sen ihanampaa kuin nähdä oman käden jäljen.
Siksi minusta varmaan tulikin leipuri-kondiittori.
Ainut mikä vähä hämää tätä tekemisen iloa, on se että kaikki pitää saada valmiiksi HETI!

Ja aina on monta rautaa tulessa.

Sain joululahjaksi äidiltä ja isältä ompelukoneen, sen jälkeen ku olin tapellut äitini vanhan ompelukoneen kanssa iät ja ajat ja manannu sen alimpaan......

Viimeksi olin ommellut tai oikeastaan valmistanut kunnolla mitään ompelukoneella varmaan ylä-asteella, eli ei oikein meinaa muistaa siitä mitään.
Mutta vauvalle olisi housut tulossa, ja ne jopa näyttää housuilta.

Sitten olen alottanut virkkaamaan mattoa.
Ja sen voin myöntää, tässä olen surkea!
Purkanut olen varmaan sen aloituksen jo 10 kertaa, ei siitä vaan tule mitään.
Ja äitinikään ei osaa opettaa kun on vasenkätinen ja minä oikea.
Ehkä vielä joskus olohuoneessa komeilee iso virkattu matto.

Sisustaminen on jokalailla lähellä sydäntä.
Tässäkin on pieni ongelma, en tiedä mitä tyyliä itse haluaisin kotiimme laittaa,
niin meidän koti vähän vielä etsii sitä oikeaa juttua.

Mutta maalaisromanttista, ripaus vanhaa, vähä modernia, ja rouheeta. Niistä mä tykkään!

Mehän ostimme tämän talon noin pari vuotta sitten. Syntymä kotini naapurista, ja jonka omisti lapsuuden ystäväni perheineen.
Kun he laittoivat talon myyntiin, ensiksi talon osti veljeni perheineen, mutta he eivät viihtyneet kuin vuoden täällä, ja kun ei meillä mieheni kanssa ollut sen suurempia suunnitelmia ja talo tuli vähän niinkuin tilauksesta, niin päätimme ostaa sen.

Talo on rakennettu 92/93, ja oli alkuperäisessä kunnossa kun ostimme.
Nyt sitten olemme rempanneet pikkuhiljaa taloa oman näköiseksemme.

Tässä muutamia kuvia meidän kodista.

Keittiötä






Tytön huone






-Marjo

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kun ei voi suunnitella tulevaa.

Moii! Oon varmaan jokaisen postauksen aloittanut sanoilla, että jäänyt taas tämä kirjoittelu. Mutta nyt se on oikeasti jäänyt aivan ty...